Thursday, July 15, 2010

Pagi Terhangitttt..

Sejak semalam ade je bende yang 'ter'...

Case 1

Si tunang datang umah petang semalam,jemput nk bwk g berbuke pose..Dalam perjalanan rs ade yang 'ter'miss jek..membelek2 tangan cm ade yang xkne..haaa..tau dh..smbil menunjukkan tgn ke dia..

Dia : Mana cincin???
Aku : Tertinggal kat toilet ms mandi td
Dia : Nasib kat toilet umah klu tertinggal kt luar cmne??Knp u bkk?
Aku : Ambek wudhuk td..
Dia : Gerak2 kan je la cincin tu..kan ade ruang..(muke seyes tempe)
Aku : Ketat la..
Dia : Klu ketat bgtau la..weekend nti leh besarkan ckit (pokpekpokpekkk..)
Aku : Klu xmo dibukak len kali letak cincin tu kt rantai jek..
Dia : Len kali bagi tau la nk rantai ke..nti bole aku bli ring ape2 yang besar gantung kt leher tu..
       (Uh!Mulut   puaka!!)
Aku : U ni nape??..I ckp elok2 kan..
Dia: Yela..kan mak aku pakaikan cincin tu kt jari bkn kt leher kan..
Aku: Menyepiii..(sambil mulut senget benget mengajuk si mulut puaka..)

NOte: Sampai jek umah terus ke toilet mencari cincin si mulut puaka..

Case 2

Pagi ni rs xsdp kt tangan lg..Nak kata xpakai gelang mmg aku xpakai pon..Jam?Pakai jek..
Oic..'ter'silap pakai jam belah kanan plak..slalu pakai kt kiri..

Case 3

Ouch..dh lambat ni nk g kije..dh 6.40am..terkejar2 ke kereta sambil menghidupkan enjin..cube lg..cube lg..waaaa...xleh start engine...terus call si dia..masuk voicemail lak..Call dd plak la..

Aku: Dud...kete aku sakit..
Dud:Haa??
Aku:Kete aku dh jd cm kete ko..xleh start..
Dud:O..bateri la tu..
Aku:Brp ek harga bateri ko tukar hr tu?
Dud:(sambil menanya mak nye)..hmm..hr tu dlm Rm100..
Aku:oo..ok la.bye

Call plak si dia semula..

Aku: U...
Dia: Yeee...(Suara org mls xbgun lg)
Aku: Kete i xleh start..bateri kong..(conpiden jek..)
Dia: Ade bkk lampu xtutup ke?
Aku:Xde plak..
Dia: Jumper la..suh along u..
Aku: Oklah ..

Sambil mengintai2 dr tgkp umah along..nampak adani tengah gosok baju sekolah..

Aku: Kak, ayh mn?
Dani: Ade kt dapur..

Sambil berjalan ke dapur mencari along..along tgh mkn kuih..

Aku: Long..jumper kete..
Along: ha??? Kete ko dh bape thun?
Aku: Baru sethn lbh..
Along: Aik xkan bateri kong??Kete baru jek lg..Ko siap2 je la RM180
Aku:Awat mhl sangat??
Along: Yela..bateri kering..dh ko mls jg air bateri
Aku: Eh.org br je cek air bateri ahad hr tu tau...(sambil tu along tgh cek kete)

TTba tnpa sedar kete dh start..cume dgr along cm ketuk2 benda...Along berpaling kearah ku dan..ouchhh.(kenapa ko ketuk kepala aku!!!!)

Along:Ko brp thun dh bwk kete?
Aku: hahaha (gelak besarrrrr)..eh...eh..along watpe td..ketuk pe??
Along: (menggeleng2 kepala)..Len kali cek la gear dlu!
Aku:Nape??Neutral ke?
Along: (menggeleng2 kepala)..
Aku: Mana org tau smlm ano yang bawak kete (Ano si puaka tu drive smlm ms nk g buke pose..ingt x?ingt x?)

Ttba ade org menyampuk..

Mak: (Sambil mrh2)..tulahhh ..aku ni mkin nk mati mkin makbul doa aku tau!!
        (Sebenarnye mk xpuas ht la tu psl smlm..krisis ckit)
Along:(Pandang2 aku dgn mke tanya tanya)
Aku:(Panassss..wat xdgr..terus blah g kje)

Dalam kete sambil drive..Call Ano aka. si dia aka.si mulut puaka..

Aku: UUUUUUUU...u punye psl lani!!
Ano: Nape??
Aku:U laaaaa...xleh strt sebab neutral!!!
Ano:Eh..i wat Parking la smlm..Kaki u tu agaknye tersepak gear tu..
Aku:Mane de!!..ko ni mmg tau..pg2 wat aku panasss jek..berdouble2 aku kne mrh..kne ketuk plak tu!!
Ano: Hbs tu u mrh i la ni.??
Aku:Yelah!!!
Ano:Jgn la mrh pg2 ni..hehe..Senyumm..senyum..(bole bygkan cmne ano wat mke)
Aku:Byk la ko senyum..hangit pg aku tau x!!..dh la lmbt dh ni..tgk!! dh jem!!
Ano: Bwk ht2 tau..hehe..
Aku: (Putuskan talian...)

Call Dud..

Aku:Dud..kete aku dh ok...bkn bateri..tp sebab gear kt N jek..
Dud:laaaa...
Aku:Ni ano punye pasal lani..blablablablaaaaa
Dud:Blablabla...Ak pon rs nk marah..jpe ano nti sepak bontot dia...blablablaaaa...

Sekian sudah cerita..penat.....

3 comments:

dd dudu said...

hahahahahahaaaaaa

hangitt sungguh pagi muuu

pagiku hangit jua.. tsk tskk

cronyz said...

x bek ckp mulut puaka...:P

Sayid Hameed said...

ata(opss..terbongkar nmnye):mmg puaka pon..pokpekk..