Thursday, January 7, 2010

Puisi Ketika Cinta Bertasbih


Ohh..kwn2 ku mengapakah aku begitu teruja dengan 'Ketika Cinta Bertasbih' padahal filem ni filem 2009..skrg dh 2010..ohhh aku sgt ketinggalan...mesti u all beb gelakkan aku kan..WRQ knp la aku ni slow sgt..hp pon leh tnya ko ade infrared ke x..dushhdushhh..sgt ketinggalan ok..Aku dh google puisi ketika cinta bertasbih untuk tatapan u all beb..

CINTA adalah KEKUATAN yang mampu
mengubah duri jadi mawar,
mengubah cuka jadi anggur,
mengubah malang jadi untung,
mengubah sedih jadi riang,
mengubah setan jadi nabi,
mengubah iblis jadi malaikat,
mengubah sakit jadi sehat,
mengubah kikir jadi dermawan,
mengubah kandang jadi taman,
mengubah penjara jadi istana,
mengubah amarah jadi ramah,
mengubah musibah jadi muhibbah,
itulah CINTA !!!



Sekalipun CINTA telah kuuraikan dan kujelaskan panjang lebar.
Namun jika CINTA kudatangi, aku jadi malu pada keteranganku sendiri.
Meskipun lidahku telah mampu menguraikan dengan terang.
Namun tanpa lidah,
CINTA ternyata lebih terang
Sementara pena begitu tergesa gesa menuliskannya
Kata kata pecah berkeping keping begitu sampai kepada CINTA
Dalam menguraikan CINTA, akal terbaring tak berdaya
Bagaikan keldai terbaring dalam Lumpur
CINTA sendirilah yang menerangkan CINTA dan perCINTAan



6 comments:

Ezzan Yusop said...

hahahaha...ko mmg sengal sikit. ko dah hupdate ke hp ko ke bluetooth? ;p

Sayid Hameed said...

haha..xpe2 nti aku hupdate yg plg hupdate skali..

mun-e said...

salwaaaaaaa. episod 2 ceta ni dah kuar ke belum? tak sabarnya!! hoho. bace novel die cam x faham lah hehe

p/s: thanx sudi add saya kat fesbuk.hihi. (ayat skema) :p

Sayid Hameed said...

mun-e:hahha..aku pon xsure cite ni dh hbs kuar ke br kuar..yg aku tau filem dia jun 2009.tu la ingtkan nk bli bku dia tp kwn2 kata buku tu susah nk paham,sleng indon dia up sgt..haha..sudi aje mengadd org.eh muni blog ata ape ek..takut sgt dia aku tau blog dia..

p/s:mun-3 jgn bgtau ata plak tau..huhu..aku nk tgk dia ngumpat pe psl org opis aku..huahhaa..(",)v

mun-e said...

alaaa takut la... ata kan die tu garang gile wooo takut takut ;p

Sayid Hameed said...

ala..muni..bole la..aku xbgtau ata pon..senyap2 sudaa..=)